20:08

Hej.. Idag har det varit både en bra dag och en dålig dag.. Det bra är att jag har jobbat och fixat min piercing till tungan! :) Bild kommer längre ner ^^
Det dåliga är att jag är jätte stressad och vet inte vad jag ska ta mig till! Jag eller alla i företaget hade räknat med att inte gå på marknaden! Men nu visar det sig att vi måste! Så jag kan inte jobba imorgon vilket känns USELT! Det är så jobbigt för jag vill inte vara borta mer från jobbet.. Och hade jag vetat att jag var tvungen att åka till marknaden så hade jag ringa min chef Anita i Måndags.. Men men...
När jag kom hem idag så var det ett brav från DHL.. Till mamma såklart.. Men eftersom hon inte har beswtällt ngt på 24 kg så är chansen stor att det är våran produkt! Tänk om det skulle vara det! Verkligen i sista minuten! Imorgon så ska jag åka till deras kontor i Uppsala för att hämta paketet.. Jag hoppas verkligen att det är till mig! Skulle varea super för då har vi faxtis ngt att sälja imorgon! Istället för att stå på marknaden som ett fån.. Jag känner att min inställning till dethär inte är så posetivt.. Förhoppningsvis så blir det bättre imorgon..
Jag skulle verkligen behöva semester känns det som.. Jag har  ingen tid för mig själv.. Men men det är jullov snart.. Jag får stå ut tills dess...
Tillbaka till det roliga! :) jag köpte två kortare stavar en 14mm och en 16mm men jag kan inte bestämma vilken som sitter bäst =/ jag tycker att den som är 16mm är för lång men jag tycker även att den som är 14mm kanske är för kort.. Men jag får känna efter till imorgon ^^ 14mm är ju bäst för då är den verkligen inte ivägen.. Utan den sitter fint på tungan.. Haha en 15mm skulle nog vara bäst men det finns inte xD haha typiskt ^^ Köpte även två nya kulor.. En rund lite mindre svart med rosa stjärnor på ^^ super söt <3 sen köpte jag även en gul lite större som ser ut som en tärning :) Super läcker! Sen lyser den i uv lampor ^^ coolt jue ")

Jag har fått massa frågor om mina piercingar och tattueringar.. Så jag tänkte svara på dom vanligaste :)
1: Gör det inte on att tatuera sig? Svar: Jag tycker verkligen inte att det gör ont. Det bränns lite men det är inte så farligt som man tror att det är ^^ men man ska verkligen följa deras råd om att sova ordentligt och äta ordentlig å få socker i sig.. Då gör det mindre ont. När jag gjorde bladen på min arm så hade jag sovit 3,5 timmar och inte hunnit äta någon frukost. Då kändes det kan jag lova! Men om man är ordentlig och följer råden som man får så är det inte alls jobbigt!
2: Hur många piercingar och tatueringar har du: Svar: Jag har två tattoos :) Mina blommor på överarmen och insidan på armen har jag en text. Jag har tre piercingar naveln, bröstvårtan och tungan. Visst jag har fem hål i öronen men dom räknas inte ^^
3: Vilken piercing gjorde ondast? Svar: Jag tycker att bröstvårtan gjorde ondast! Det var verkligen hemskt! Jag tänker aldrig i hela mitt liv göra om det! Sen är det nog naveln men det kändes typ som att tahål i öronen ^^ Tungan tyckte jag gjorde minst ont :) Jag hade inte heller så jobbigt med läkningen :) Det gjorde onte typ dom första4 dagarna vilket ledde till att jag bara kunde äta flytande eller nästan inget alls! Men dom första tre veckorna så ska man bara äta flytande så att det inte blir fula knölar runt tungan eftersom den rör sig hela tiden vad man än gör! Då slår man upp såret om och om igen och då blir det ful ärrvävnad.
4: Har du läst mycket om piercingar innnan du gjorde det eller var det bara en impuls grej? Svar: Ja asså det var både och :) Jag hade läst mycket om det och det tycker jag att alla borde göra! Så att man verkligen vet vad man håller på med. För det kan hända att det blir fel och det kan hända saker som inte är så trevligt. Jag läste verkligen allt jag kunde hitta och sen kollade jag upp ställen och frågade runt om dom va bra å seriösa mm. Sen hände det att jag bara gick in å frågade om dom hade en drop in tid ^^ Och det hade dom xD haha det är inte förrän man sitter i stolen/britsen som man faxtis inser vad man håller på med xD Och det är ju då man blir nojjig och nervös xD haha.
5: Vart har du gjort dina piercingar och tattoos? Svar: Jag har gjort båda mina tattoos på 4-evertattoo och bröstvårtan gjorde jag på ett ställe i Västerås (kommer inte ihåg vad det heter) Sen naveln i Uppsala på DarkWell och tungan i Upplands Väsby på Ted´s Tattoo art. Jag tycker att alla som hjälpt mig har gjort ett jättebra jobb och jag rekommenderar dom STARKT!
6: Hur mycket har det kostat? Svar: Min text kostade 600kr, rosorna m. blad 5500kr, tungan 600kr, bröstvårtan 600kr och naveln 600kr. Men vad gör man inte för att vara fin ;)
7: Ångrar du något? Svar: NEJ det gör ajg verkligen inte! Jag är toknöjd med allt å inget kunde ha blivit bättre! <3♥
8: Finns det något mer du vill göra? Svar: Ja jag skulle vilja pierca läppen men jag tror att jag skippar det ^^ Vet inte om jag kommer vilja ha det i framtiden osv. Dessutom måste jag tänka på mitt jobb! Om jag ska stå i kassan i en blomster affär så kan jag inte se ut som "hej kom och hjälp mig". Det är något man måste tänka på. Men när det gäller tattoos så har jag ett lite ärr vid höften som jag inte vill ha å då hade jag tänkt att ta min flickvänn Veronicas pussmun avtryck :) Sen vill jag även ha en panda i ett träd på mitt ben.. En fågel Fenix är jag inne på att ha på halva ryggen som möter rosorna jag har på armen.. Men en sak i taget :)


Nu orkar jag inte skriva mer :) Men om ni har några frågor så får ni gärna ställa dom! Så ska jag svara om jag kan! ♥ Haha jag hoppas att ni orkade läsa allt ;)

Här kommer bilderna: Jag orkar inte ta bättre bilder idag XD haha så dom får vara lite fula xD


/Jossann

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag orkade läsa allt! Haha ♥ ^^ Snyggt!!

2010-11-19 @ 14:48:53
URL: http://amandaglarke.blogg.se/
Postat av: Jossann

Haha vad bra då! ♥ nu ska jag läsa din blogg ;)

2010-11-19 @ 20:57:02
Postat av: Amanda

Är du nöjd med header & bakgrund? Eller vill du att jag ska ändra något?

2010-11-21 @ 11:51:27
URL: http://amandaglarke.blogg.se/
Postat av: Jossann.

Headern funkar ^^ men jag skulle vilja ha en enkel ljus färg i bakgrunden för jag tycker att dey blir så himla jobbigt att läsa ^^

2010-11-21 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0